10/12/2021Yale Belgium - Hilaire Van Der Haeghe Nieuws

Heftruck Service Limburg verdeelt exclusief YALE® heftrucks in haar provincie

Heftruck Service Limburg verdeelt exclusief YALE® heftrucks in haar provincie

Onder de vlag van HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM verkreeg Heftrucks Service Limburg vele jaren geleden de exclusiviteit voor de verdeling van YALE® machines in de provincie Limburg. Wie runt dit exclusieve dealership van HSL en hoe verloopt deze samenwerking? Tom Haesen, mede-zaakvoerder en vertegenwoordiger, neemt ons virtueel mee naar de vestiging in Neerpelt.  

YALE®, de BMW onder de heftrucks 

“Mijn dagelijkse takenpakket bestaat enerzijds uit het opvolgen van het dagelijkse reilen en zeilen, en anderzijds uit het vertegenwoordigen van ons bedrijf. Dat houdt in dat ik zowel nieuwe accounts prospecteer, als de bestaande klanten, die nieuwe logistieke vraagstukken hebben, ondersteun. Ik ben er bijzonder trots op dat we deze vragen kunnen beantwoorden met de vorkheftrucks van YALE®, omdat deze van zeer hoogwaardige kwaliteit zijn. Ik noem ze weleens de BMW onder de heftrucks. Ze zijn ideaal voor verhuur, hebben heel weinig service nodig, en zijn sterk en solide. Daardoor hebben ze ook een lange levensduur, waardoor hun restwaarde na een verhuurperiode nog steeds hoog is.” 

 

Tom Haesen

Onder de vleugels van HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM 

“28 jaar geleden zijn we begonnen met een samenwerking met HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM, speciaal om de YALE® heftrucks te kunnen verdelen. Omdat zij op dat ogenblik nog niet veel business hadden lopen in Limburg, gingen ze graag in op dit voorstel. We merken dat onze provincie enigszins vasthoudt aan dat lokale gegeven: onze klanten kiezen effectief voor ons omdat wij enkel in Limburg vertegenwoordigd zijn. Dat gegeven maakt dat we kort op de bal kunnen spelen, waardoor we onze service bijzonder vlot kunnen inrichten.  

De laatste jaren groeiden we steeds meer naar een nauwe samenwerking met HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM toe. We werkten samen op bepaalde accounts en ze leveren ons goede support op vlak van pricing en maatwerkoplossingen. Wanneer er iets aangepast moet worden of we ergens ondersteuning nodig hebben, kunnen we op elkaar rekenen. Onze afspraken zijn altijd helder en vlot werkbaar geweest: alle accounts die binnen de provinciegrens Limburg gelegen zijn, worden door ons behandeld. Alles daarbuiten valt onder HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM.  

Een provinciaal succesverhaal 

“Ons team hier bestaat uit 16 medewerkers, waaronder 9 servicetechniekers. De verhouding is dus iets meer service-gericht dan op verkoop. Daarvoor staan we ook gekend: doelgericht en naar ondersteuning toe heel hoog aangeschreven.  
Ons Limburgse dealerschap houdt eigenlijk niets dan voordelen in, voor elke partij. Onze monteurs worden voortdurend bijgeschoold door YALE BELGIUM, alle benodigde onderdelen worden net zoals bij HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM binnen de 24 uur in nachtlevering geleverd. Door de samenwerking met hen kunnen wij de juiste aanbiedingen geven aan onze klanten en kunnen we bepaalde speciale uitleesprogramma’s en servicetools aanbieden. YALE® is een echt A-product met een vooruitstrevende service en de garantie verloopt steeds gestroomlijnd. Deze vlotte werking hebben we grotendeels te danken aan de goede ondersteuning van HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA - YALE BELGIUM en onze goede naam.” 

Klantgerichtheid centraal  

“We zijn uitermate fier op het feit dat we hier heel weinig ‘uitval’ van klanten hebben. Sommige bedrijven blijven al 28 jaar trouw aan onze dienstverlening. Dat maakt ook dat ze steeds vaker op ons beroep doen en het bedrijf continu groeit. Onze kracht zit dan ook in onze no-nonsense-aanpak: afspraak is afspraak. We verbinden ons ergens toe en voeren het ook uit. Wij gaan niet te werk met onderhoudscontracten vol verborgen kosten. Bij ons weet de klant precies waarvoor hij betaalt. Deze betrouwbare en eerlijke manier van werken wordt door ons volledige klantenbestand erg geapprecieerd. 

Ook onze service is een sterk punt. We maken ons sterk in de vermaarde ‘first time fix’: een herstelling gebeurt van de eerste keer op een volwaardige manier. Dat maken we waar door onze servicetechniekers standaard heel volledig uit te rusten om de meest voorkomende herstellingen te kunnen uitvoeren. Zo kunnen we onze klant garanderen dat hun heftruck binnen de dag weer operationeel is.  

Deze mix van unieke sterktes maakt het hier bijzonder fijn werken, zowel voor onze techniekers als mezelf. Ik ben trots om deel te mogen uitmaken van dit groeiende bedrijf.” 

Meer informatie over het volledige YALE®  assortiment voor material handling? Ga naar de Product Kiezer.